Followers

Tuesday, October 5, 2010

Kuantan

~Berlari laju-laju menuju Kuantan, tengok sapa sampai dulu~
~Walking On Sunshine by ~Mac-666 of DevianArt~

****

"Kuantan.."

"Apa tu? Sejenis kuih ke?"

Tak kan tak pernah dengar.

"Erk, tempat la.. Yang ada Teluk Cempedak tu.."

Nak kena explain satu-satu pulak.

"Owh, buah cempedak rupanya..."

Sah, kepala terputus fius!

****

"Kenapa dia tidur tangan terpusing-pusing tu?"

Melihat pelik si sahabat yang terpusing tangan ke kanan kiri.

"Mimpi tengah bawa bas tu..."

Meneka.

"Apa kes bas masuk dalam mimpi?"

"Vroommmm!"

Membuat bunyi bas.

"Parah ni, sampai dah berbunyi-bunyi mengigaunya.." Menepuk dahi.

Tersengih.

"Ni mesti sebab tak dapat pergi Kuantan ni.."

"Kenapa?"

"Bas ada, drebar tak ada.. tu tengah bawa bas pi kuantan la tu.."

Pecah ketawa.

****

Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan.Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan.Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan.Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan. Kuantan.

"Woi! Kalau ko tulis sampai esok pagi pun perkataan tu, bukan nak sampai Kuantan pun.. Tidur lagi best.."

Terus menekup muka dengan bantal.

Kuantan.. Kuanta.. Kuan........

****

Waaaa!!!

6 comments:

Anonymous said...

majdi..
kuantan je kot..

Anonymous said...

betul2..

kuantan je..

tak lari ke mana kuantan tu..

still in malaysia...~~~

Anonymous said...

sah la majdi kne smpuk kuantan...
nk kte smpai kuantan xde la lme mne pn...tp dh tahap teruk smpukan kuantannya..huhuhu

Effe said...
This comment has been removed by the author.
Effe said...

kuantan?

salah satu spesies hantu ke sampai kena sampuk macam ni?

Anonymous said...

kuantan,kuantan,,sejak bile la pulak dikau pandai beri sumpahan jenis sampukan kat orang nih??

scary bn0r...